.

Salam.

Orang perempuan..
adalah berbeza dengan orang lelaki..
Apa yang disampaikan disini adalah mengikut pemahaman serta pemerhatian Shilang sendiri, jadi sekiranya ada salah maklumat harap maaf.

Cerita part 1 ni..

Setiap perempuan adalah cantik!... setujukah anda? ya saya setuju. Cantik di sini samada cantik luaran atau dalaman. Secara jujurnya, lelaki pada mulanya akan melihat kecantikan seorang wanita tersebut adalah melalui luaranya.. ye la mana nak tahu dalamannya.. betul tak?.. Bak kata orang tua-tua dulu, dari mata jatuh ke hati.. dari hati jatuh cinta., dari cinta jatuhlah nafaz dan dari situ.. jatuhlah pihak ketiga sebagai penyeri. ..

Sebelum pergi lebih jauh, undur jap ye.. ramai yang berkata-kata manis dengan mengatakan tidak pandang kepada luaran.. arghhh.. semua itu bohong je.. kalau dah sedap mata memandang, akan memandang jugak!.. kan cantik tu subjektif.. bagi Si A.. dia cantik.. bagi Si B dia biasa-biasa sahaja.. Contohnya saya, saya akan memandang sekali kepada si cantik.. 2 kali kepada si cantik dan 3 kali kepada si cantik.. namun.. kalau saya rasa dia cantik namun orang lain x rasa begitu? macam mana?.. haha.. lagipun perempuan simbol kepada kecantikan juga tetapi itu dari sudut pandangan mata saya la.. kalau yang songsang tu lain la cerita...haha


kalau rajin tengok video klip ni..






continue lagi pasal perempuan.. lenguh plak menaip-naip ni.. haha

21 comments:

NichKhun said...

best ke tak best jadik chantek?
huhuhu

shilang00 said...

x taw la nichkun.

kalau a kata b cantik
tapi c kata b x cantik.

kan berbeza tu..

kalau cantik ada kebaikan ada keburukan juge..pk2 la sendiri ye =)

Frodo Baggins said...

setuju ... pandang cantik
fitrah suka keindahan ..
lps tu baru nilai yg kat dalam hati


>>__<<

Wzulhilmi said...

Yup every women is unique. and i always remember this thing. Setiap wanita adalah cantik . Cuma rajin dan malas utk mencantikkan diri yg membezakan setiap wanita. :)

NiNa' said...

cantik tu kan subjektif

Miss ... said...

sy cantik ekeke(ayat sedapkan hati nih ehehe)

AyanaAsham said...

semua ciptaan Allah tu cantik kan :)

shilang00 said...

frodo.. betul
memang kita akan pandang luaran dulu kan sebelum yang dalam

shilang00 said...

Wzulhilmi.

sekarang ni ramai perempuan yang nak jadi cantik sampai sanggup guna macam2.. ahaha

shilang00 said...

nina

betul~

shilang00 said...

miss,

cantik je miss.. single lg x? nak ngorat ni

shilang00 said...

AyanaAsham,

betul, setiap makhluk ciptaan Allah S.W.T itu cantik..=)

hans said...

betul2
pompuan kalau cantik memang beruntung
dan lagi beruntung kalau hati budi dia pun cantik

shilang00 said...

hans..
betul2.
kalau 2 2 cantik lagi la sangat beruntung

pijoe said...

bersyukur dengan ape yg kite ade..

shilang00 said...

yup. pijoe. syukurla dengan ape yg kite ade..

hehehehe

rizputra7 said...

yg peting bersyukur dengan anugerah tuhan nie...tapikan bro,mata dan hati tak sama..mungkin pada pandangan aku jika melihat gadis aku akan cakap cantik..tapi orang lain tengok kata cantik...

shilang00 said...

yela bro riz.
kan lain org lain taste

Chaon Cornerz said...

hahha.. mesti ar takleh nak nampak dalaman.. kang jadi laen plak.. layan2 lagu nie jap.. hehhe..

shilang00 said...

to cha on..
hahaha..

si[jari] telunjuk said...

saya cantik tak? (sedang bermonolog dalaman)... saya just amalkan doa melihat cermin setiap kali melihat cermin.. mudah-mudahan doa saya dimakbulkan Allah.

Post a Comment

Shilang00 Siapa Hilang???